torsdag 23 juni 2022

Underjorden - Emma Johansson

Titel: Underjorden
Författare:
Emma Johansson
Språk:
Svenska
Serie:
Den gamla kyrkogården #1
Antal sidor:
175
Utgiven:
April 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I fyra år har Den gamla kyrkogården varit Iris hem och andarna hennes vänner. När kyrkogården ska rivas förstår Iris att hon kommer förlora alla hon älskar. Men så avslöjas en hemlighet som ställer allt på sin spets. I skydd av kyrkogården, längst ner i de underjordiska gångarna, finns Helvetesporten. Nu hänger det på Iris att stoppa rivningen, annars kommer porten att öppnas och hela världen att gå under.

Kommentarer:
Underjorden är första boken i serien Den gamla kyrkogården och då jag verkligen gillat författarens böcker för unga vuxna blev jag så glad när jag fick hem denna. Boken är skriven för barn mellan 6-9 år men som vuxen uppskattade jag den också.

Handlingen var spännande och härlig blandning av underhållning, charmiga karaktärer och magi, och det var så bra. Jag älskade också de fina illustrationerna, de tillförde mycket till läsupplevelsen.

Underjorden var både välskriven och fint illustrerad och jag tyckte mycket om den!

Betyg 6,5/10
 


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...