fredag 24 juni 2022

Vår bästa tid - Kiley Reid

Titel: Vår bästa tid
Författare:
Kiley Reid
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
299
Utgiven:
April 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Emira ställer upp för familjen där hon brukar sitta barnvakt en sen kväll. Men i mataffären konfronteras hon av en säkerhetsvakt som anklagar henne för kidnappning. Händelsen, där en ung svart kvinna med ett blont barn omringas, fastnar på film. Incidenten blir startskottet för en kedja av händelser som vänder upp och ner på allt Emira och människorna i hennes närhet tror att de vet om sig själva - och varandra. En samtidssatir om klass, rasism och privilegier.

Kommentarer:
Vår bästa tid är en bok som jag hörde mycket gott om vilket gjorde att jag hade rätt höga förväntningar på den och jag tycker inte riktigt att den levde upp till dessa men jag tyckte fortfarande att boken var bra, tankeväckande och fängslande.
Jag gillade språket som var fint och målande och boken gick fort att läsa. Jag hade lite svårt för karaktärerna, även om de alla kändes så äkta,  och det sänker tyvärr betyget men boken var som sagt bra, bara inte så bra som jag trodde.

Betyg 6/10
 


Tack till Albertbonnier förlag för recensionsexemplaret! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...