lördag 11 juni 2022

Tidssystrarna - Linda Andersson

Titel: Tidssystrarna 
Författare:
Linda Andersson
Språk:
Svenska
Serie:
Livstjuvarna #3
Antal sidor:
443
Utgiven:
November 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Kan man dö när man redan är död? 


Mariell har funnit skriften, Skogen är född och Bibbi är återfunnen - allt borde vara frid och fröjd. Men i bakgrunden lurar mörkare krafter, krafter som inte ens de kunniga rår på. Krafter som hotar att vända upp och ner på allt ... 


Efter ett oväntat möte läggs en gigantisk börda på Mariells axlar. Allt på grund av ett öde hon aldrig tycks kunna fly från. Ett öde som är lika gammalt som Dödsriket självt. Men hur ska hon lyckas hitta lösningen när hon inte vet vad problemet är? Mariell finner sig snart famla i mörker, och när hon väl förstår hur allt hänger samman är det för sent. 


Kommentarer:
Tidssystrarna är den tredje och sista boken i trilogin Livstjuvarna och det känns så tråkigt att denna serie är slut nu för jag har verkligen gillat hela trilogin och Tidssystrarna var ett bra avslut!

Handlingen tar vid där andra boken slutar och jag önskar att jag hade läst om bok ett och två innan jag dök ner i Tidssystrarna men jag var lite för otålig för det.
Handlingen bjöd på spänning och tempot var högt, och det var så bra.

Jag älskar verkligen dödsriket som författaren skapat, det fortsätter att överraska mig och det märks att författaren har gott om fantasi och kreativitet.
Karaktärerna är verklighetstrogna och det har varit så roligt att få lära känna dem, speciellt Mariell som har blivit en favorit och hon har verkligen vuxit under trilogins gång.
Språket är precis som i författarens andra böcker, riktigt målande och fint.

Tidssystrarna bjöd på en mycket spännande läsning och det är så tråkigt att trilogin nu är slut, jag vill ha mer!

Betyg 7,5/10


Tack till Visto förlag och författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...