torsdag 23 juni 2022

Spådomen - Emma Johansson

Titel: Spådomen
Författare:
Emma Johansson
Språk:
Svenska
Serie:
Den gamla kyrkogården #2
Antal sidor:
159
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris


Beskrivning från Goodreads:
Det var inte alls så här det skulle bli efter att Iris och Hanna räddat världen. Verkligen, verkligen inte. Iris som tidigare bara haft andar som vänner hoppades att hon äntligen fått en riktig vän, en vän att göra allt normalt med, inte bara bekämpa helveteshundar och onda systrar. Så blev det inte, Hanna är tillbaka till sitt elaka jag, med en ny bästis som gör allt för att stänga Iris ute. Men värst av allt, mormors urna är försvunnen och Iris känner sig ensammare än någonsin. Hon behöver Hannas hjälp men hur ska Iris kunna övertala henne?

Kommentarer:
Spådomen är andra boken i serien Den gamla kyrkogården och jag tyckte om första boken men denna var nog snäppet bättre! Återigen har författarens skrivit om ett spännande, fartfyllt, och underhållande äventyr med mycket magi och jag ville hela tiden fortsätta läsa. Karaktärerna är lätt att tycka om och jag tyckte framför allt mycket om Iris och hennes mormor.

Jag måste också nämna kapitel längden som jag tror är perfekt för barn, de är inte särskilt långa och slutar alltid spännande.
Språket var precis som i författarens andra böcker, både lättsamt och fint.

Spådomen bjöd på ett mycket spännande mysrysligt äventyr och nu vill jag bara läsa den tredje boken!

Betyg 7/10
 


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...