måndag 20 juni 2022

Rovhjärta - Ulrika Rolfsdotter


Titel: Rovhjärta 
Författare:
Ulrika Rolfsdotter
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
416
Utgiven:
April 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:

Annie Ljung har byggt upp ett nytt liv som socionom i Stockholm, långt från hembyn Lockne. När hennes dementa mamma rymmer från äldreboendet tvingas Annie återvända till den plats hon både älskar och hatar. Samtidigt försvinner hennes släkting Saga spårlöst och Annie övertalas att stanna. Vad har egentligen 17-åriga Saga för hemligheter? Har hon rymt, varit med om en olycka eller mördats? Annie blir alltmer indragen i sökandet och tvingas återigen möta demonerna från sitt förflutna

Kommentarer:
Rovhjärta är författarens debut och jag älskade miljöbeskrivningarna som var så målande och gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut,  och att boken utspelar sig i Norrland är ett stort plus!

Handlingen var spännande och hade hela tiden ett driv framåt. Det är folktro, häxjakt och mycket mer. Jag hade dock gärna haft mer av folktron och häxjakten för det var det som lockade mig mest med Rovhjärta.
Karaktärerna kändes allihopa äkta, men tyvärr fastnade jag inte riktigt för någon av dem.

Rovhjärta bjöd på en spännande lässtund och jag gillade den!

Betyg 5,5/10


Tack till Bazar förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...