tisdag 21 juni 2022

Mitt namn är Firekeeper - Angeline Boulley

Titel: Mitt namn är Firekeeper 
Författare:
Angeline Boulley
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
456
Utgiven:
Januari 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Daunis Fontaine, oregistrerad stammedlem av blandad härkomst, har aldrig riktigt passat in; varken i sin hemstad eller på det närliggande Ojibwa-reservatet. En familjetragedi har fått henne att lägga studiedrömmarna åt sidan, nu tar hon hand om sin sköra mamma. Den enda ljuspunkten i tillvaron är Jamie, det lokala hockeylagetscharmerande men något hemlighetsfulle stjärna. Men ett chockerande mord blir startskottet på en brottsutredning där Daunis motvilligt går med på att jobba under täckmantel för FBI. Det hon upptäcker tvingar henne till att omvärdera vad det innebär att vara en ojibwa, och vad det innebär att vara en Firekeeper.

Kommentarer:
Mitt namn är Firekeeper blev jag intresserad av när jag hörde talas om den på engelska och nu när den översatts till svenska passade jag på att läsa den men tyvärr var inte detta en bok för mig.

Jag tyckte att boken var alldeles för långsam för min smak och jag kunde inte riktigt heller avgöra vad det är för genre på boken då det kändes som en väldig blandning och det förstörde läsupplevelsen för mig. Mysteriet kunde ha varit mycket bättre till exempel.
Boken är välskriven men tyvärr fastnade jag inte för någon av karaktärerna och när jag inte fastnar för någon av karaktärerna förstör det mycket av läsupplevelsen.

Låter boken intressant så tycker jag ändå att den är värd att plockas upp och jag hoppas någon annan tycker bättre om den än vad jag gjorde!

Betyg 4/10


Tack till Albertbonnier förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...