lördag 11 februari 2023

Ett hav av minnen - Fiona Valpy

Titel: Ett hav av minnen 
Författare:
Fiona Valpy
Språk:
Svenska
Serie:
Krig och kärlek #3
Antal sidor:
300
Utgiven:
Februari 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
När Kendra för första gången besöker sin sjuka mormor Ella har hon bara en begäran: att Kendra ska skriva ner hennes historia innan hon glömmer. År 1937 förändras sjuttonåriga Ellas liv för alltid när hon skickas till vackra Île de Ré över sommaren och träffar den karismatiska Christophe. De förälskar sig och utforskar öns sandstränder och klara vatten, och för första gången i sitt liv känner Ella sig fri och lycklig. Men när kriget kommer förändras allt. Ella tvingas återvända till Skottland och hon känner att hon kommer längre och längre från den hon var på Île de Ré. Kan hon någonsin hitta tillbaka? Och vill hon det? "Ett hav av minnen" är en starkt berörande berättelse om minnets kraft, kärlek och om andra chanser

Kommentarer:
Detta är första boken jag läser av författaren men det kommer inte bli den sista för wow vilket språk! Det var så vackert, målande och jag älskade det detaljerade miljöbeskrivningarna som fanns. Det gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.

Boken var även väldigt snabbläst och stundvis väldigt fängslande, men det tråkiga är att jag inte riktigt kände med karaktärerna. Sedan tyckte jag att det var för mycket fokus på kärlek, men det är en smaksak.
Boken berörde mig inte som jag trodde den skulle göra, men det kan bero på mig själv och inte boken, jag vet inte. Jag gillade den ändå och vill som sagt läsa mera av författaren, jag trodde bara att detta skulle vara en ny pärla. 


Betyg 6/10


Tack till Bokförlaget Forum för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...