onsdag 22 februari 2023

Ödets kyss - Lovisa Wistrand

Titel: Ödets kyss 
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
301
Utgiven:
Januari 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 



Beskrivning från Goodreads:
En förtrollande kärlekshistoria i stil med Nicholas Sparks Dagboken.


Till mormor, farmor och alla de kvinnor som föregått mig. Tänk vilka historier som ligger begravda i tiden, vilka berättelser som aldrig kommer att se dagens ljus. Alla äldre har någon gång varit unga, alla döda har en gång levt, och alla versioner av den man en gång varit lever kvar i hjärtat. 


Anja har haft ett år kvar att leva i tre år, men lyckas mirakulöst klamra sig fast vid livet. För hon är inte klar här än. Innan hon kan dö måste hon finna sin förlorade ungdomskärlek. De har ett speciellt förflutet. Varje alla hjärtans dag drogs de till varandra. Aldrig annars. Nu har det gått trettio år sedan hon såg honom senast och hon befarar att han är död. 


Det är Alla hjärtans dag igen, kanske hennes sista. Magin hänger i luften och än kan vad som helst hända.

Kommentarer:
Ödets kyss är en romance av Wistrand och omslaget är ju fantastiskt fint! Jag gillade den här boken. Jag fastnade för språket på en gång och kunde sedan inte sluta läsa utan läste ut boken på en dag.  Jag blev dock inte lika berörd som många andra, varför vet jag inte för jag gillade karaktärerna och handlingen. Boken passade perfekt att läsa nu i februari då den tar plats på alla hjärtans dag, och jag tror också att denna passar perfekt att läsa om man är i en lässvacka. Den var riktigt fin, jag önskar bara att jag hade blivit lika berörd som alla andra.

Ödets kyss bjöd på en fängslande läsning och jag kan rekommendera den!

Betyg 6/10


Tack till Ordberoende förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...