måndag 13 februari 2023

Vägen hem - Vilhelm Sundbom

Titel: Vägen hem
Författare:
Vilhelm Sundbom
Språk:
Svenska
Serie:
Bortrövad #4
Antal sidor:
150
Utgiven:
November 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Bortrövadserien baseras på äldre svenska folksägner och har hyllats som en av årets bästa barnboksserier. Bokserien har beskrivits som lärorik i spännande förpackning och i varje bok får läsaren stifta bekantskap med en rad väsen hämtade ur den nordiska folkmytologin.

Kommentarer:
Vägen hem är den fjärde och sista delen om syskonen Tim och Li och vilket äventyr denna bok bjöd på! Det var mycket spänning och ett högt tempo genom hela boken och jag ville hela tiden fortsätta läsa.
Även om jag inte fastnat för denna serie lika mycket som många andra så kan jag rekommendera böckerna och jag tror att de passar unga läsare då böckerna både är underhållande och lärorika!

Betyg 5/10


Tack till Sunflower Produktion för recensionsexemplaret! 

1 kommentar:

  1. Hej, vilken spännande bok!
    Jag vill bara nämna att jag har bytat bloggnamn. https://bokrosen.blogspot.com/

    SvaraRadera

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...