torsdag 9 februari 2023

Lämna inga spår - Harlan Coben

Titel: Lämna inga spår 
Författare:
Harlan Coben
Språk:
Svenska
Serie:
Wilde #2
Antal sidor:
370
Utgiven:
Januari 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Hur länge kan du blunda för sanningen? 


Wilde växte upp utan någon kännedom om vare sig sin familj eller identitet. Allt han vet är att han som pojke hittades övergiven i skogen. Nu är han äntligen redo att hitta sitt ursprung - ett beslut som kommer att förändra allt.


Strax efter att Wilde skickat sitt DNA till en släktforskningssajt får han kontakt med två potentiella släktingar. Han ger sig ut på jakt efter sanningen men båda spåren leder till fler frågor än svar.


Genom sin efterforskning stöter Wilde av en slump på ett mystiskt medborgargarde som har tagit sig an uppgiften att straffa anonyma nättroll. Snart upptäcker Wilde att gardet har kopplingar till en av hans nyfunna släktingar, och att deras dunkla verksamhet har utlöst en till synes ostoppbar mordspiral.

Kommentarer:
Lämna inga spår är den fristående uppföljaren till Pojken från skogen som jag tyckte mycket om, och denna uppföljare var bra den med!

Precis som i Cobens andra böcker så bjuder handlingen på mycket spänning, snabba vändningar och ett högt tempo och jag gillade det verkligen! Jag gillar språket som flyter på bra under läsningens gång och boken gick väldigt fort att läsa eftersom den var så spännande.

Jag fastnade tyvärr inte riktigt för karaktärerna i Lämna inga spår, och det gör att jag inte kan ge boken mer en ett betyg gillar, men det är inte fel det heller!

Betyg 6/10


Tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...