söndag 12 februari 2023

Ur askan i elden - Vilhelm Sundbom

Titel: Ur askan i elden 
Författare:
Vilhelm Sundbom & Jonas Sjöblom
Språk:
Svenska
Serie:
Bortrövad #3
Antal sidor:
128
Utgiven:
Januari 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris 


Beskrivning från Goodreads:
Li och Tim är fortfarande kvar i den mörka skogen, omringade av mystiska varelser som gör allt för att försöka fånga dem. Tillsammans måste de nu försöka ta sig ut ur skogen. Ett äventyr som visar sig bli mycket svårare än de någonsin kunnat ana. I den tredje delen av Bortrövadserien får läsaren följa de två syskonen i deras möte med nya spännande mytologiska varelser.

Kommentarer:
Ur askan i elden är den tredje delen om syskonen Li och Tim och detta var nog min favorit i serien.

Handlingen var spännande, och även lite kuslig ibland. Jag gillar att vi ännu en gång får träffa olika väsen ur den svenska folktron, det är så intressant.
Li och Tim har också en sådan fin relation med varandra, de peppar varandra och finns där för varandra. De är också så modiga! 
Jag kommer nog läsa den fjärde delen rätt så snart för nu vill jag veta hur allt slutar!

Betyg 5,5/10


Tack till Sunflower Produktion för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...