onsdag 8 februari 2023

Bloody Rose - Nicholas Eames

Titel: Bloody Rose 
Författare:
Nicholas Eames
Språk:
Engelska
Serie:
The Band #2
Antal sidor:
510
Utgiven:
Augusti 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Live fast, die young.


Tam Hashford is tired of working at her local pub, slinging drinks for world-famous mercenaries and listening to the bards sing of adventure and glory in the world beyond her sleepy hometown.


When the biggest mercenary band of all rolls into town, led by the infamous Bloody Rose, Tam jumps at the chance to sign on as their bard. It's adventure she wants - and adventure she gets as the crew embark on a quest that will end in one of two ways: glory or death.


It's time to take a walk on the wyld side.

Kommentarer:
Bloody Rose är andra boken i vad som kommer bli en trilogi och oj vad bra denna boken var. Jag fastnade verkligen för första boken Kings of the Wyld men denna totalt älskade jag! Vi får följa nya karaktärer och jag tyckte så mycket om dem. Huvudkaraktären Tam kändes väldigt vanlig (många skulle säkert kalla henne tråkig men det tyckte inte jag) och det var uppfriskande att hon inte var bäst på att slåss, utan hon kändes så äkta. Resten av gänget i Fable var också så härliga och olika varandra. Rose, Freecloud, Cura, Brune ja jag gillade allihop!

Världen är oerhört intressant och fullt av alla möjliga sorters varelser och monster. Karaktärerna får stöta på det ena efter det andra.

Handlingen var så bra, så mycket action och spänning och även om boken är över 500 sidor så slukade jag den för det gick verkligen inte att sluta läsa!
De sista 100 sidorna satt jag också med hjärtat i halsgropen och pulsen var hög för jag visste verkligen inte vad som skulle hända.

Bloody Rose bjöd på en fantastisk läsupplevelse och jag älskade den! 

Citat:
“You didn’t get to be the villain of one story, she supposed, unless you were the hero of another.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...