måndag 26 mars 2018

A Torch Against the Night - Sabba Tahir

Titel: A Torch Against the Night 
Författare:
Sabba Tahir
Språk:
Engelska
Serie:
Ember Quartet #2
Antal sidor:
452
Utgiven:
Augusti 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Elias and Laia are running for their lives. After the events of the Fourth Trial, Martial soldiers hunt the two fugitives as they flee the city of Serra and undertake a perilous journey through the heart of the Empire.

Laia is determined to break into Kauf—the Empire’s most secure and dangerous prison—to save her brother, who is the key to the Scholars’ survival. And Elias is determined to help Laia succeed, even if it means giving up his last chance at freedom.

But dark forces, human and otherworldly, work against Laia and Elias. The pair must fight every step of the way to outsmart their enemies: the bloodthirsty Emperor Marcus, the merciless Commandant, the sadistic Warden of Kauf, and, most heartbreaking of all, Helene—Elias’s former friend and the Empire’s newest Blood Shrik

Bound to Marcus’s will, Helene faces a torturous mission of her own—one that might destroy her: find the traitor Elias Veturius and the Scholar slave who helped him escape…and kill them both.

Kommentarer:
A Torch Against the Night är andra boken i serien och jag vet inte varför det tog mig så lång tid att plocka upp den här boken eftersom jag tyckte mycket om första boken, An Ember in the Ashes och jag tror till och med att jag tyckte lite mer om A Torch Against the Night.

Handlingen tar upp precis efter att första boken slutade så jag är glad att jag valde att läsa om den första boken innan jag läste den här. Det var så mycket action och spänning genom hela boken, och kapitlen var ganska korta så det gjorde boken gick fort att läsa och mot slutet blev det ännu mer spännande.
När det gäller karaktärerna så tyckte jag mycket om Lia, och Elias som var väldigt modiga och smarta båda två men min absoluta favorit var Helene som fick egna kapitel så man fick lära känna henne mycket mer och hon var så fantastisk och vilken karaktärsutveckling! Det finns även karaktären i den här serien som man verkligen hatar, och det gäller framförallt Marcus…

A Torch Against the Night var en suverän uppföljare och jag längtar så mycket efter att den tredje boken ska komma ut för jag måste få veta vad som kommer hända!

Citat:
“But you, Helene Aquilla, are no swift-burning spark. You are a torch against the night - if you dare to let yourself burn.”

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...