torsdag 22 mars 2018

Böcker jag vill läsa om

Jag älskar att läsa om böcker och gör det ändå ganska så ofta. Här är några böcker som jag hoppas läsa om i år och allihopa tillhör mina favoriter! 
Caraval av Stephanie Garber. Legendary kommer snart ut så jag vill såklart läsa om Caraval innan. 
The Final Empire av Brandon Sanderson, och de andra två böckerna i Mistborn trilogin eftersom jag älskar dem och Elin och jag planerar att läsa alla tillsammans i år. 
The Lunar Chronicles av Marissa Meyer. Jag älskar den serien och har velat läsa om den ett bra tag så jag hoppas det blir av snart! 
Others serien av Anne Bishop. Jag älskar den serien och vill väldigt gärna läsa om allihopa och sedan läsa Lake Silence som ska höra till serien. 
The Remnet Chronicles av Mary E. Pearson. Det är också en serie som jag älskar och det kommer ut en spinoff serie i sommar så jag hoppas hinna läsa om dem innan den nya serien kommer ut. 
Illumiane & Gemina av Amie Kaufman & Jay Kristoff. Eftersom Obsidio precis kommit ut så vill jag läsa om dem innan jag läser Obsidio. 
Daughter of the Pirate King av Tricia Levenseller. Det är också en favorit och Daughter of the Siren Queen har precis kommit ut och då vill jag läsa om första boken innan jag läser den. 


Vad tycker ni omläsningar? 

12 kommentarer:

  1. Lite sugen på det men känner aldrig att jag har tid med så många olästa böcker i hyllorna o så många nya jag vill köpa. Ofta blir det att jag väntar till en hel serie är släppt innan jag läser den för o inte riskera o glömma mellan böckerna. Förra året gjorde jag min första omläsning på flera år när Always and forever Lara Jean släpptes. Var mysigt. Läst ut alla tre på några dagar. Men de är ju rätt lättlästa. Men ibland får man lite sug o läsa om sina favoritböcker från när man var liten tex =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så! För mycket böcker och för lite tid, men samtidigt är det så roligt att läsa om också :)

      Radera
  2. Det finns massor med böcker som jag skulle vilja läsa om, men jag gör det sällan. Det händer att jag byter språk och läser om en svensk bok på engelska eller tvärtom, men i övrigt händer det i princip aldrig nu för tiden. Förutom Harry Potter förstås. :) Har tappat räkningen på hur många gånger jag läst den serien (och vissa delar har jag läst fler än andra, Azkaban är favoriten) och jag ska snart läsa del tre i den senaste omläsningen.
    Jag läser så sakta och har så många olästa böcker att jag känner att jag inte har tid till omläsningar. Hoppas att det kan bli ändring på det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Azkaban är min favorit också! :) Ja, det är roligt att läsa om på ett annat språk! Ja, visst är det så, det kommer ju ut nya böcker hela tiden också så tiden räcker inte till :)

      Radera
  3. Jag läste mest om böcker när jag var yngre (mellan/högstadiet), då var det Twilight och The Hunger games som jag hade fastnat för väldigt mycket.

    Nuförtiden läser jag inte om böckerna i sin helhet, utan det blir oftast så att jag ibland läser ett kapitel jag vet att jag gillade extra mycket eller liknande. Men en bokserie som jag nog definitiv kommer läsa om är The Raven Boys av Maggie Stiefvater, jag gillar den men har glömt mycket av detaljerna i böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Twilight läste jag också om hur många gånger som helst när jag var yngre. Åh, The Raven Boys är verkligen bra, kan rekommendera ljudböcker också för de är jättebra!

      Radera
  4. Älskar omläsningar lite för mycket nästan. Ofta går de före att läsa nya böcker hehe. Men det är ju så mysigt!

    SvaraRadera
  5. Jag är jättedålig på att läsa om böcker tyvärr. Lustig nog är den serie jag haft lättast att läsa om Sagan om Isfolket som ju är skitlång :p. Men annars har jag svårt att ta mig tid till det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att jag inte har läst den serien än, hehe. Ja det kan vara svårt att prioritera när det alltid kommer nya böcker också, men det är väldigt mysigt att läsa om också :)

      Radera
  6. Jag har aldrig läst om en bok i hela mitt liv men det beror på att det finns så mycket olästa böcker som jag hellre prioriterar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att hinna med allt man vill läsa :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...