tisdag 20 mars 2018

Sjusiffrigt - Anna Karolina

Titel: Sjusiffrigt 
Författare:
Anna Karolina
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
384
Utgiven:
November 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
De tre kvinnorna har varit bästa vänner sedan högstadiet. Nu har de en skuld de inte kan betala på laglig väg.

EN SEN KVÄLL kidnappar Carla, Nikolina och Julia sonen till en klädmiljardär. De är noggrant planerade, stenhårda, synkade och effektiva. Ändå går någonting fel.

I desperation tvingas de återigen överge sina trygga medelklassliv för att jaga pengar. Men polisen kan inte tro att det är kvinnor som står bakom de råa brotten, och det ser ut som om de kommer att komma undan.

Till dess att deras förflutna kommer ikapp. Och relationen till offret kommer emellan.

I Sjusiffrigt ställs vänskapens lojalitet mot attraktionens oemotståndlighet. Det är en hårdkokt polisthriller med sexigt språk och oväntade förvecklingar. Tre kaxiga kvinnor som är vana att ta det de vill ha, har plötsligt tagit sig vatten över huvudet.

Kommentarer:
Jag har inte läst något av Anna Karolina tidigare utan Sjusiffrigt blev den första boken av henne som jag läste och handlingen var lockande då jag inte har läst någon bok om kvinnliga förövare och det var det som kändes så intressant och lockande, och det var det!

Karaktärerna, Julia, Carla och Nikolina är tre kvinnor som inte hade så mycket gemensamt, förutom sitt gemensamma  brott och alla hade verkligen sina egna personligheter. Julia som dessutom jobbade som läkare, var den karaktärer som jag tyckte var mest intressant.
Jag fastnade väldigt fort för språket och handlingen då det var spänning redan från de första sidorna och sedan ville jag bara veta vad som skulle hända och det var ett högt tempo så boken gick väldigt fort att läsa.
Jag var inte heller beredd på slutet som överraskade mig väldigt mycket och samtidigt blev det väldigt känslosamt också.

Sjusiffrigt var en riktigt fartfylld bladvändare som bjöd på en spännande läsning och jag tyckte att den var jättebra!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...