torsdag 8 mars 2018

Book haul!

Det som gick så bra med min book buying ban och sedan kom bokrean... Det blev en hel del kan man säga, och sedan har jag även fått hem några recensionsexemplar så nu blir det book haul!

Vi börjar med recensionsexemplaren.


En av de sista av Anna Nozlin (den här är läst och recension kommer snart!)
Porten av Astrid Alhberg
Tack till Seraf förlag!

De ursprungliga av Cecilia Larsson Kostenius, tack till författaren & Visto förlag!
Heroine av Mons Kallentoft & Markus Lutteman, tack till Bookmark förlag!


Hasselskogen av Melissa Albert, tack till Modernista

Sedan byte jag till mig lite böcker av en tjej på Facebook.


The Queen of the Tearling av Erika Johansen
The Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller
Out of the Easy av Ruta Sepetys
The Diviners av Libba Bray

Nu till bokrea böckerna!Som ni ser blev det en rejäl hög...



Jag älskar det här fina utgåvorna av Agatha Christies böcker så när de fanns till ett bra pris på Adlibris så kunde jag inte låta bli att köpa dem.
Huset på udden
Poirots jul
Döden på nilen 
Par i brott 
4:50 från Paddington (den har jag redan läst tidigare)

Sedan blev det en tur till SF bokhandeln med pappa och där hittade jag en del också, och han var så snäll och köpte böckerna åt mig, så snällt!

Majoritet av böckerna vet jag faktiskt inget om men när jag läste på baksidan på dem verkade de bra.

The Fate of the Tearling av Erika Johansen (tredje boken i serien och jag har inte ens läst den första men den var så billig...)
Last Song Before Night av Ilana C. Myer (älskar omslaget!)
The Dragon Round av Stephen S. Power (den här ska handla om drakar och jag tror att det skulle vara pirater med också om jag minns rätt? Så det sålde mig direkt)
Tratior to the Throne av Alwyn Hamilton (och den var dessutom signerad, så roligt!)

Princess of Thorns av Stacey Jay 
Of Beast and Beauty av Stacey Jay. Jag tror att dessa två ska vara retellings och det är alltid roligt att läsa. 
The Shadowed Path av Gail Z. Martin 
Sword and Verse av Kathy Macmillan 

An Alchemy of Masques and Mirrors av Curtis Craddock (den här köpte jag enbart för att det Brandon Sanderson gillar den... )
Sedan gick jag in på Akademibokhandeln och trodde inte att jag skulle hitta något men där hittade jag två böcker av Brandon Sanderson!
Shadows of Self & Legion 
Och sedan köpte jag även Solvarg av Conn Iggulden

Sedan kunde jag inte låta bli att klicka hem Wires and Nerve vol 2: Gone Rouge av Marissa Meyer när jag ändå beställde mina bokrea böcker för den har jag längtat efter så länge! 

Sådär, det var min alla böcker för den här gången, jag ska verkligen försöka att läsa några innan jag beställer flera men vi får se hur det går med det, hehe. 

Har du läst någon av dessa och vad tyckte du isåfall? Och har du köpt något på bokrean? 


10 kommentarer:

  1. Jag läste Wires and Nerve förra veckan och den var alldeles underbar. Och spännande! Och man fick abstinens direkt när den vsr slut. Vill läsa mer!!!
    Jag har köpt alldeles för mycket på bokrean så jag räknar bara varannan bok för att inte skämmas för mycket. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den?? Tråkigt att det bara är en volym till (tror jag iallafall) och är jag är sugen på att läsa om The Lunar Chronicles! Haha det är ju smart att göra så, men samtidigt är det ju bara bokrea en gång om året så ;)

      Radera
    2. Jamen det är ju jättegoda nyheter om det kommer en till i serien! Jag var rädd att det var slut nu. Precis som du är jag också sugen på att läsa om The Lunar Chronicles. Sååå himla bra serie!!! :)
      Jag köper alldeles för många böcker till vardags också och läser alldeles för sakta för inköpstakten, men visst måste man passa på när det är rea. :)

      Radera
    3. Nej jag tror att det bara är två volymer, enligt goodreads iaf :/ Så tråkigt! Tur att man kan läsa om iaf :)
      Hehe jag köper för många också men det är ju så roligt :D

      Radera
  2. Det var inga dåliga högar det! Jag har läst "The Summer I Became a Nerd" och "4.50 från Paddington" :) Har beställt första Wires and Nerve så hoppas den är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe nej men eller hur! Trodde verkligen inte att jag skulle hitta så mycket... 4:50 från Paddington var jättebra! Åh hoppas du kommer gilla Wires and Nerve! Men skulle rekommendera dig att läsa klart The Lunar Chronicles först för annars kommer du bli spoilad :O

      Radera
  3. Vad härligt med så mycket nya böcker! :D Jag älskar alla böcker jag läst av Agatha Christie och samlar på mig dem när jag hittar på second hand :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jätteroligt! :) Älskar dessa utgåvor av Agatha Chrisite så blev så glad att de var på rea :)

      Radera
  4. Jag som inte köpt en enda bok... har hållit mig ifrån att gå kika på Bokrean :)

    SvaraRadera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...