måndag 5 mars 2018

Månadssammanfattning: Februari 2018

Läst i februari: 
18. Talking as Fast as I Can av Lauren Graham (ej med på bild) 
19. A Darker Shade of Magic av V.E Schwab 
20. Sanningen av Harlan Coben 
21. Warcross av Marie Lu
22. Equilibrium av Anna Jakobsson Lund 
23. Maze Runner, i dödens labyrint av James Dashner 
24. Dit du inte får gå av Emil Haskett 
25. A Gathering of Shadow av V.E Schwab (ej med på bild) 
26. Lumerjanes vol 1, Beware the Kitten Holy av Noelle Stevenson (ej med på bild) 
27. Saga vol 6 av Brian K. Vaughan (ej med på bild) 
28. Saga vol 7 av Brian K. Vaughan (ej med på bild) 
29. Saga vol 8 av Brian K. Vaughan (ej med på bild) 
30. Before She Ignites av Jodi Meadows (ej med på bild)
31. The Glass Spare av Lauren DeStefano (ej med på bild) 
32. Harry Potter and the Half-Blood Prince av J.K Rowling (omläsning) 
Antal lästa böcker: 15
Svenska/Engelska: 4/11
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 2
Antal kortisar (under 200 sidor): 4
Antal ljudböcker: 2
Antal omläsningar: 1
Avslutade serier: 0
Bästa boken:
Det är definitivt det två första böckerna i Shades of Magic serien! 

Favorit: Saga är verkligen en favorit, och den här volymen var så bra!

Månadens överraskning: Jag tror ändå att månadens överraskning får bli Sanningen av Harlan Coben!

Månadens besvikelse: Jag kan inte bara välja en för det var flera som jag blev besviken på, men framför allt Before She Ignites och The Glass Spare... 


Kommentarer: 
Februari var en bra läsmånad om man ser till antaetl lästa böcker (även om det var många seriealbum) men tyvärr var det flera stycken som jag blev besviken på och flera som var lite medelmåttiga. Det gjorde också att lästempot sjönk emot slutet av månaden men jag hoppas nu att böckerna som jag läser i mars kommer vara bättre. Jag är ändå väldigt glad över att jag äntligen läste A Darker Shade of Magic för oj vilken bra bok! 


Vilken var den bästa boken du läste i februari? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...