fredag 23 mars 2018

Vita löparen - Hanna Blixt

Titel: Vita löparen 
Författare:
Hanna Blixt
Språk:
Svenska
Serie: 
Äventyren i Sagofallen #3
Antal sidor:
Utgiven:
Mars 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Adlibris:
Sofia och Leo kommer tillbaka till Sagofallen, där Svarta löparen precis har släppt lös mörkrets krafter. Det mystiska är att ingen riktigt vet vem Svarta löparen är. Samtidigt hotar Havsfolket att invadera landet och Sofia och Leo får i uppdrag att leta efter Sagofallens försvunna prinsessa, vars försvinnande även har en koppling till deras egen värld. I sitt sökande måste Sofia och Leo ta sig till Konungastaden, Dimslöjornas vidder och Riddarnas hed, men vägen dit är fylld av faror. På vandringen får de hjälp av några följeslagare. Men ska de lyckas stoppa Svarta löparen i tid?

Kommentarer:
Vita löparen är tredje boken i Äventyren i Sagofallen och jag tyckte så mycket om de första två böckerna i serien och Vita löparen var verkligen inget undantag, utan jag tror att det är min favorit i serien hittills.
Illustrationerna var så otroligt vackra också, och i den här boken finns det även en jättefin karta och det gjorde läsupplevelsen ännu bättre.

Vi får följa med syskonen Sofia och Leo på ett nytt och spännande äventyr i sagofallen tillsammans med Tilia, Athrian, Corax, snöugglan och även enhörningen Månstråle som fick vara med litegrann också. 
Karaktärerna är så härliga allihopa och jag tycker om dem så mycket.
Handlingen var spännande och underhållande och dessutom älskar jag språket som är så målande och vackert.

Vita löparen var både magisk och fängslande och jag kan verkligen rekommendera serien till alla, både vuxna och barn! 
Jag längtar redan efter att nästa bok i serien ska släppas för jag vill bara ha mer av den här världen!

Citat:
”Snöugglan har kallat på oss. Vi är redo!”
Ett leende far över Corax läppar.
- Snöugglan tvingar sig inte på någon, även om ni är utvalda. Sofia och Leo, från världen Mirroria, ni har bevisat att ni har rena hjärtan och håller fast vid det goda. Det är därför ni är här och sanningen är den att vi behöver all hjälp vi kan få.”



Betyg 8/10

Tusen tack till Hanna Blixt för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...