torsdag 15 mars 2018

The Hammer of Thor - Rick Riordan


Titel: The Hammer of Thor 
Författare:
Rick Riordan
Språk:
Engelska
Serie:
Magnus Chase and the Gods of Asgard #2
Antal sidor:
471
Utgiven:
Oktober 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Thor's hammer is missing again. The thunder god has a disturbing habit of misplacing his weapon--the mightiest force in the Nine Worlds. But this time the hammer isn't just lost, it has fallen into enemy hands. If Magnus Chase and his friends can't retrieve the hammer quickly, the mortal worlds will be defenseless against an onslaught of giants. Ragnarok will begin. The Nine Worlds will burn. Unfortunately, the only person who can broker a deal for the hammer's return is the gods' worst enemy, Loki--and the price he wants is very high.

Kommentarer:
The Hammer of Thor är andra boken i Magnus Chase and the Gods of Asgard och Riordan gör mig aldrig besviken på någon av hans böcker!

Jag tycker så mycket om karaktärerna som man har fått lära känna mer och de är så härliga allihopa. Magnus fortsätter att utvecklas och Blitzen, Heart och framfört allt Jack bjöd på många underhållande stunder! Vi får även träffa en ny karaktärer, Alex, som jag också tyckte mycket om.
När det kommer till gudarna så är Thor min favorit men Loke är också väldigt intressant.
Handlingen var spännande och det fanns inte en enda tråkigt stund och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.

The Hammer of Thor var full av spänning, underbara karaktärer och såklart mytlogi och jag älskade den och jag ser fram emot att läsa den trejde och sista boken i serien väldigt snart!

Citat:
“It's a good thing Jack was no longer in my hands, because I would've pulled a full-on Kylo Ren temper tantrum.”

Betyg 9/10

1 kommentar:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...