tisdag 30 januari 2024

Förstenad - Charlotte Cederlund & Anna Westin

Titel: Förstenad 
Författare:
Charlotte Cederlund & Anna Westin
Språk:
Svenska
Serie:
Tvillingvärlden #2
Antal sidor:
102
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Ella står i ett hörn av skolgården och önskar att hon vågade gå fram och vara med. Men hon vet inte riktigt hur man gör. När hon kommer hem ser hon luckan igen! Luckan som leder henne till den magiska Tvillingvärlden där hennes bror Elliot finns. Hon har längtat dit och efter Elliot men luckan visar sig bara när Elliot behöver Ella. Världen är lika vacker som hon minns den. Men något hemskt har hänt. Flera djur har blivit förstenade! Ella och Elliot förstår att någon förvandlat djuren till sten. Men vem? Och varför?

Kommentarer:
Förstenad är andra fristående delen i portalfantasyn Tvillingvärlden och denna del var minst lika bra som den första. Jag läste denna direkt efter första boken och hade åter igen en mycket trevlig lässtund. Jag hade älskat dessa böcker som barn, och uppskattar dem verkligen nu i vuxen ålder.

Handlingen var spännande och Tvillingvärlden är verkligen helt magisk och så fantasifull. Det är så roligt att få besöka den världen tillsammans med Ella och Elliot. Deras syskonrelation är också så fin att läsa om, och åter igen måste jag nämna dessa illustrationer som är helt fantastiska. Så färgglada och fina. Nu blir det att längta tills den tredje boken släpps, för oj vad jag ser fram emot den!
Jag kan verkligen rekommendera den här serien till både barn och vuxna!

Betyg 7,5/10


Tack Bokförlaget Opal för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...