fredag 26 januari 2024

Jag var här - Gayle Forman

Titel: Jag var här 
Författare:
Gayle Forman
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
238
Utgiven:
Januari 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Cody blir först chockad och sedan förkrossad när hon får veta att hennes bästa vän Meg tagit livet av sig, ensam på ett hotellrum. Cody kan inte fatta varför Meg skulle vilja dö. De pratade ju om allt. Varför hade hon inte sagt något? Men när Cody reser till Megs universitetsstad för att packa ihop hennes tillhörigheter upptäcker hon att det är mycket Meg inte har berättat. Om sina rumskamrater, människor av en sort som Cody aldrig skulle ha stött på i sin lilla håla till hemstad. Om Ben McAllister, killen med gitarren och flinet, som krossat hennes hjärta. Men allra mest chockad blir Cody när hon till sist lyckas öppna en krypterad datafil på Megs dator, som visar att hon varit aktiv på en sajt som tycks vara kopplad till hennes död. Allt Cody trodde att hon visste om sin bästa vän sätts ur spel.

Kommentarer:
Jag var här är en bok jag köpt på secondhand ganska nyligen och det är en bok jag har velat läsa i så många år. Nu är den äntligen läst och den var bra! Det är en bok som tar upp ämnen som depression och självmord så den var berörande att läsa, men inte lika tung som man kan tro. Boken gick väldigt fort att läsa och var fängslande. Jag fastnade dock inte riktigt för karaktärerna, vilket var tråkigt.

Jag var här bjöd på en fängslande lässtund och jag vill gärna läsa mera av författaren!

Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...