onsdag 24 januari 2024

Guldmånen - Charlotte Cederlund & Anna Westin

Titel: Guldmånen 
Författare:
Charlotte Cederlund & Anna Westin
Språk:
Svenska
Serie:
Tvillingvärlden #1
Antal sidor:
Utgiven:
Maj 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Ella hade en tvillingbror som dog vid födseln. Efter ett bråk med föräldrarna ser Ella en lucka på den tråkiga innergården. Hon kikar in och där inne väntar en underbart vacker värld. Det visar sig vara Tvillingvärlden, en värld för tvillingar som dött att vänta in sitt syskon i innan de går vidare. Ella förstår snart att hennes bror Elliot finns där någonstans men att han är i fara. Nu måste Ella göra allt hon kan för att rädda sin bror.

Kommentarer:
Guldmånen är första boken i serien Tvillingvärlden som är en barnbok för barn mellan 6-9 år men självklart kan man läsa denna som vuxen också. Jag hade en väldigt trevlig lässtund!
Efter att ha hört författaren och illustratören pratat om den här serien på en bokfrukost blev jag så intresserad av att läsa den och jag är som ni säkert vet ganska svag för barnböcker med fina illustrationer och det fanns det gott om i den här boken. Jag tror det fanns någon typ av illustration på varje sida om jag inte minns fel och det var helt fantastiskt och gjorde verkligen läsupplevelsen ännu bättre!

Handlingen var fantasifull och bjöd på ett mycket spännande äventyr i Tvillingvärlden och jag hade mer än gärna velat att boken skulle varit längre men då det är en barnbok var nog längden lagom. Det var roligt att få lära känna Ella och Elliot och jag ser fram emot att läsa nästa bok i serien väldigt snart!

Betyg 7,5/10


Tack Bokförlaget Opal för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...