onsdag 3 januari 2024

The Last House on Needless Street - Catriona Ward

Titel: The Last House on Needless Street 
Författare:
Catriona Ward
Språk:
Engelska
Serie: - 
Antal sidor:
363
Utgiven:
Mars 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
This is the story of a murderer. A stolen child. Revenge. This is the story of Ted, who lives with his daughter Lauren and his cat Olivia in an ordinary house at the end of an ordinary street.


All these things are true. And yet some of them are lies.


You think you know what's inside the last house on Needless Street. You think you've read this story before. In the dark forest at the end of Needless Street, something lies buried. But it's not what you think...

Kommentarer:
Årets första utlästa bok blev The Last House on Needlees Street som jag bara hört mycket gott om. Jag började faktiskt läsa denna i oktober men läste halva och la sedan ned den men plockade upp den i december igen och jag är glad för det för den var väldigt bra!

Handlingen var väldigt otäck, spännande, mörk och framförallt oförutsägbar! Oj vad jag inte kunde förutse vad som skulle hända!

Språket, jag älskade språket som Catriona Ward använde sig utav. Stämningen i boken var väldigt mystisk och obehaglig. Det var länge sedan jag läste en bok som fick mig att känna så mycket obehag. Jag kommer absolut vilja läsa mera av författaren! Jag vill inte säga mer om boken, men jag kan varmt rekommendera den, det var dock något som saknades för att den skulle få fullpott.

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...