onsdag 30 oktober 2019

Spinning Silver -Naomi Novik

Titel: Spinning Silver 
Författare:
Naomi Novik
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
466
Utgiven:
Juli 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnible 




Beskrivning från Goodreads:
Miryem is the daughter and granddaughter of moneylenders... but her father isn't a very good one. Free to lend and reluctant to collect, he has loaned out most of his wife's dowry and left the family on the edge of poverty--until Miryem steps in. Hardening her heart against her fellow villagers' pleas, she sets out to collect what is owed--and finds herself more than up to the task. When her grandfather loans her a pouch of silver pennies, she brings it back full of gold.


But having the reputation of being able to change silver to gold can be more trouble than it's worth--especially when her fate becomes tangled with the cold creatures that haunt the wood, and whose king has learned of her reputation and wants to exploit it for reasons Miryem cannot understand

Kommentarer:
Spinning Silver var en bok som jag verkligen såg fram emot att läsa då jag tyckte mycket om Uprooted och jag älskar verkligen omslaget.

Tyvärr var den ingen bok för mig då jag inte alls fastnade för den.
Jag läste halva boken i fysiskt format och valde sedan att lyssna på ljudboken. Uppläsaren var bra men jag fastnade aldrig för ljudboken heller tyvärr.
Handlingen var långsam, vilket inte alltid är fel men jag fastnade inte för någon av karaktärerna heller.  Sedan gick boken så långsamt att läsa, det var bara inte en bok för mig.

Spinning Silver blev en besvikelse då jag trodde att det skulle vara en bok som jag skulle tycka mycket om men vi kom inte överens tyvärr.

Betyg 4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...