torsdag 28 juli 2022

Dimma - Ragnar Jónasson

Titel: Dimma
Författare:
Ragnar Jónasson
Språk:
Svenska
Serie:
Hulda Hermansdóttir #3
Antal sidor:
255
Utgiven:
Februari 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
1987. En isolerad bondgård på östra Island. Snöstormen borde ha hållit alla främmande människor borta, men det har den inte gjort. Paret som bor på bondgården borde inte heller ha släppt in den oväntade gästen. Men det gjorde de. En oväntad gäst. En lögnare. En mördare. 

Alla kommer inte att överleva natten. Och det kommer att bli ett fall som ska hemsöka kommissarie Hulda Hermannsdóttir för alltid.

I svensk översättning av Arvid Nordh. 


Kommentarer:
Dimma är den tredje boken i serien Hulda Hermansdóttir och det är nog första gången som jag läst tredje boken innan första, men jag tror inte det gjorde något då böckerna är fristående.
Jag tyckte att Dimma var så så bra, och det är en bok som jag inte kunnat sluta tänka på sedan jag läste den. Jag uppskattar deckare där det inte är alltför mycket våld och blod, utan när det är mer krypande spänning och det var det i Dimma, så det gillade jag!

Miljöbeskrivningarna och atmosfären i den här boken var verkligen helt fantastisk! Det är vinter, snöstorm och boken utspelar sig på en isolerad bondgård på Östra Island, hur spännande låter inte det? Det var otroligt fängslande!

I skrivandets stund har jag läst ytterligare en bok av författaren och jag kan verkligen rekommendera hans böcker!

Betyg 8,5/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...