fredag 15 juli 2022

Middlewest, book one - Skottie Young

Titel: Middlewest, book one
Författare:
Skottie Young
Språk:
Engelska
Serie:
Middlewest #1
Antal sidor:
160
Utgiven:
Maj 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
The lands between the coasts are vast, slow to change, and full of hidden magics. The town of Farmington has been destroyed sending an unwitting adventurer and his vulpine companion in search of answers to quell a coming storm that speaks his name. From author SKOTTIE YOUNG (I HATE FAIRYLAND, DEADPOOL) and artist JORGE CORONA (NO. 1 WITH A BULLET, FEATHERS, BIG TROUBLE IN LITTLE CHINA: OLD MAN JACK) comes the tale of Abel, a young boy who must navigate an old land in order to reconcile his family's history.

Kommentarer:
Middlewest är en grafisk roman (eller seriealbum? Vet aldrig vad det heter) där jag fastnade för den fantastiska tecknarstilen på en gång! Handlingen var också riktigt intressant och hade hela tiden ett driv framåt. Handlingen tog också några oväntade vändningar vilket jag inte var beredd på. När den var slut ville jag bara läsa fortsättningen så jag måste nog köpa hem volym två och tre riktigt snart.

Middlewest var oerhört bra och en av det bättre grafiska romaner jag har läst! Rekommenderas varmt!

Betyg 9/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...