fredag 29 juli 2022

The Echo Wife - Sarah Gailey

Titel: The Echo Wife  
Författare:
Sarah Gailey
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
256
Utgiven:
Februari 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
I’m embarrassed, still, by how long it took me to notice. Everything was right there in the open, right there in front of me, but it still took me so long to see the person I had married.


It took me so long to hate him.


Martine is a genetically cloned replica made from Evelyn Caldwell’s award-winning research. She’s patient and gentle and obedient. She’s everything Evelyn swore she’d never be.


And she’s having an affair with Evelyn’s husband.


Now, the cheating bastard is dead, and both Caldwell wives have a mess to clean up.


Good thing Evelyn Caldwell is used to getting her hands dirty.

Kommentarer:
The Echo Wife hade jag hört positiva saker om så när den dök upp på bokrean tvekade jag inte med att köpa den och jag plockade snabbt upp den och den var väldigt bra!

Handlingen påminner inte om något annat jag läst tidigare, vilket alltid är roligt.
Handlingen var medryckande och även om vissa delar var lite långsammare så blev det aldrig tråkigt.

Jag gillade språket och ser fram emot att läsa mera av författaren i framtiden!

Betyg 7/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...