söndag 17 juli 2022

Minirecensioner


Titel:
My Boy, 1
Författare:
Hitomi Takano
Språk:
Engelska
Serie:
My Boy #1
Antal sidor:
160
Utgiven:
April 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Satoko Tawada, a 30-year-old office worker at a sporting goods company, encounters Mashuu Hayami, a 12-year-old boy, playing soccer in a park at night. She was treated cruelly by a former lover, he is dealing with a high-handed and uninvolved family. Both are burdened with loneliness, and they sense that the other has something that they’re searching for...

Kommentarer:
Den här mangan tyckte jag var intressant och bra tecknad. Jag är dock osäker på om jag ska fortsätta med serien eller inte, det var något som gjorde att jag inte fastnade riktigt. Jag gillade karaktärerna, speciellt Satoko.


Betyg 6/10
 



                                      Titel: Millennium Snow vol 2 (two in one editions) 

Författare: Bisco Hari
Språk:
Engelska
Serie:
Millennium Snow #3-4
Antal sidor:
392
Utgiven:
Maj 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Seventeen-year-old Chiyuki Matsuoka was born with heart problems, and her doctors say she won’t live to see the next snow. Toya is an 18-year-old vampire who hates blood and refuses to make the traditional partnership with a human, whose life-giving blood would keep them both alive for a thousand years.


Even though Toya has bonded with Chiyuki and is using his powers to keep her healthy, he's reluctant to make their connection complete. He can't imagine dooming someone he cares for to millennium of suffering. Can Chiyuki and their friends convince him to take a risk on love before it is too late?

Kommentarer:
Jag läste Millennium Snow när jag var runt 14 och älskade den, och nu finns det äntligen en volym 3 och 4 (i en volym) och jag var lite osäker på vad jag skulle tycka men det var så bra!
Handlingen bjöd på vampyrer, fin tecknarstil och underbara karaktärer. Detta är den perfekta mangan om du gillar paranormal romance!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...