lördag 16 juli 2022

Mid Year Freakout Tag

Jag gjorde den här taggen på Instagram för ett tag sedan men jag tänkte att jag publicerar den här med. Det har inte blivit så många inlägg här på bloggen i år förutom lite recensioner. 

Jag är mer aktiv på Instagram så följ med där om ni inte redan gör det. 

Nu till taggen! 

Den här gången har jag försökt att inte ha för många svar :)

1. Bästa boken du läst hittills?



Under svart himmel av Christina Öhman 

2. Bästa uppföljaren du läst hittills? 

Lögnarspelet av Alice Ekström 


3. En nyutgiven bok som du vill läsa men inte gjort än? 

Finns många! Flip the Script av Lyla Lee, Daughter of the Moon Goddess av Sue Lynn Tan, I dina händer av Malin Person Giollito, The Girl Who Fell Beneath the Sea av Axie Oh 


4. Vilken bok ser du fram emot att den ska komma ut under nästa halvan av året? 

Eira Martel av Kristina Dowling, även om jag redan förhandsläst den. 


5. Största besvikelsen? 

Mitt namn är Firekeeper av Angeline Boulley. Det var inte en bok för mig. 


6. Största överraskningen? 

Det måste vara Kingdom of Ash av Sarah J. Maas. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle älska den så mycket som jag gjorde. 


7. Nyaste favoritförfattare? 

Finns många! Sophie Anderson, Taran Matharu, Alice Ekström & Talia Hibbert 

8. Nyaste fictional crush? 

Ingen faktiskt. 


9. Nyaste favoritkaraktären? 

Rin från The Poppy War, alla karaktäerna i Malice. Liandra från Havsfödd


10. En bok som fick dig att gråta? 

Ingen har fått mig att gråta men Skogen där stjärnorna slocknar var känslosam 



11. En bok som gjorde dig glad? 

I"ll Be the One av Lyla Lee & Sweat and Soap av Kinetsu Yamada



12. Favorit bok till film adaption som du sett i år? 

Heartstopper! 


13. Vilken är den finaste boken du köpt i år? 

Daughter of the Moon Goddess! 


15. Vilka böcker vill du läsa innan året är slut? 

Iron Widow av Xiran Jay Zhao, Valour av John Gwynne, Girl Made of Stars av Ashley Herring Blake, och många många fler! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...