lördag 3 december 2022

Rauk - Li Ekman

Titel: Rauk 
Författare:
Li Ekman
Språk:
Svenska
Serie:
Berättelsen om Ingio Jones #3
Antal sidor:
350
Utgiven:
Juli 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 




Beskrivning från Bokus:
Inigo har tillsammans med Iskander och Ragni tagit sig till den nordligaste delen av Gothain där de fortsätter sin färd över det mörka sundet mot Raukön. När de kliver iland möts de av sin värsta mardröm. Mordia har väckt upp raukarna, de gigantiska stenjättarna.


Vilket bara kan betyda en sak tiden håller på att rinna ut. Gruppen återvänder till den stora ön för att underrätta rebellerna och samla ihop styrkorna. Färden är fylld av faror och mycket måste offras för det gemensamma målet, att få stopp på raukarna och störta Bartek från tronen.


Inigo blir tvungen att hantera sina känslor för Iskander, men fylls samtidigt av motstridiga tankar gällande framtiden. Om hon överlever kriget och konfrontationen med Mordia, var hör hon då hemma? På Gotland eller i Gothain?

Kommentarer:
Rauk är den tredje delen i Berättelsen om Ingio Jones och jag har verkligen gillat både Blodsten och Rådare och Rauk gjorde mig inte besviken den heller!

Li Ekman kan verkligen skriva beroendeframkallande böcker för allihopa har jag läst ut väldigt fort då de inte går att sluta läsa. Det är något med språket, det är så målande och fint.
Jag måste nämna omslaget också, jag menar hur fint är inte det?
Handlingen bjöd på spänning och karaktärerna har jag verkligen fastnat för och jag vill bara få läsa mera om dem!

Rauk bjöd på en spännande läsning med fantastiska karaktärer och jag kan inte nog rekommendera Ekmans böcker för de är så bra!

Betyg 8/10


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...