onsdag 25 oktober 2023

Dubbelexponering - Sebastian Avindell

Titel: Dubbelexponering 
Författare:
Sebastian Avindell
Språk:
Svenska
Serie:
Östgötamorden #1
Antal sidor:
359
Utgiven:
Maj 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Linköping skakas av ett blodigt våldsdåd. En okänd gärningsman har skjutit tre personer på Stora torget från ett hotellfönster och därefter tänt eld på byggnaden.

Caspar Ekberg och Liv Larsson på Linköpingspolisen ställs inför sina karriärers hittills svåraste fall - en utredning kantad av spår kopplade till terrorism och till offrens yrken inom socialtjänsten. Det blir allt svårare att hålla distans till de drabbade, och samtidigt hänger Caspars äktenskap på en skör tråd.

När Caspar upptäcker att någon rör sig i hans trädgård om nätterna och hittar sonens kanin uppspikad på en vägg kommer hotet närmare. Han tvingas konfrontera sin värsta mardröm, medan Liv måste axla ett allt större ansvar för utredningen och ställs öga mot öga med en mördare som tappat kontrollen.

Kommentarer:
Dubbelexponering är första boken i Östgötamorden och detta var en riktigt bladvändare till bok! Jag lyssnade på ljudboken och hade svårt att inte fortsätta lyssna efter mina promenader var slut. Uppläsaren gjorde ett toppen jobb.

Handlingen var spännande, medryckande och rätt så rå men hade samtidigt ett djup och karaktäerna tyckte jag om att få följa, speciellt Liv. Handlingen tog också en hel del oväntade vändningar och slutet såg jag inte alls komma, så spännande! Jag är glad att detta är en serie för jag kände direkt när boken var slut att jag ville ha mer!

Betyg 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...