söndag 4 juni 2017

A Court of Wings and Ruin - Sarah J. Maas

Titel: A Court of Wings and Ruin 
Författare:
Sarah J. Maas
Språk:
Engelska
Serie:
A Court of Thorns and Roses #3
Antal sidor:
705
Utgiven:
Maj 2017














Beskrivning från Goodreads:
A nightmare, I’d told Tamlin. I was the nightmare.

Feyre has returned to the Spring Court, determined to gather information on Tamlin’s maneuverings and the invading king threatening to bring Prythian to its knees. But to do so she must play a deadly game of deceit—and one slip may spell doom not only for Feyre, but for her world as well. As war bears down upon them all, Feyre must decide who to trust amongst the dazzling and lethal High Lords—and hunt for allies in unexpected places.

Kommentarer:
A Court of Wings and Ruin är en bok som jag har gått och längtat efter sedan jag läste A Court of Mist and Fury förra året och när den äntligen kom ut så kastade jag mig över den på en gång, och det kommer vara lite svårt att formulera mina åsikter om den, men jag kan väl börja med att säga att jag älskade den. Den var SÅ bra.

Karaktärerna är det bästa med hela serien, vilket härligt gäng!
Azriel, Cassian, Mor, Amren är allihopa helt fantastiska och jag gillar dem allihopa så mycket! Deras vänskap och lojalitet mot varandra var verkligen så fint och det fanns många relationer som jag tyckte väldigt mycket om.
Jag började även tycka mer om Nesta, och det trodde jag inte att jag skulle göra eftersom jag hade väldigt svårt för henne i de första böckerna.

Lucien har jag gillat sedan bok ett och jag var så glad att han fick vara med en del han också,  och även om han gjorde felaktiga val förut så tog han bättre beslut nu.
Feyre tyckte jag om riktigt mycket om också, men det tog tills bok tre innan jag gillade henne men hennes utveckling har varit hur bra som helst!
Rhyshand behöver jag nog inte skriva något om för han har alltid varit favoriten och det var han fortfarande.
Feyre och Rhyshand är också ett av mina faovirtpar och de kommer de alltid att vara.

Handlingen var riktigt bra, och mina känslor fick verkligen åka bergochdalbana flera gånger, jag skrattade, jag blev tårögd, och det gjorde läsupplevelsen hur bra som helst.

A Court of Wings and Ruin var helt fantastisk även om jag tyckte att slutet hade kunnat vara bättre men jag är överlycklig  över att vi kommer få fler böcker inom samma värld för det finns fortfarande mycket att utforska.

Citat:
“It's a rare person to face who they are and not run from it - not be broken by it.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...