måndag 12 juni 2017

This Savage Song - Victoria Schwab

Titel: This Savage Song 
Författare:
Victoria Schwab
Språk:
Engelska
Serie:
Monsters of Verity #1
Antal sidor:
464
Utgiven:
Juli 2016














Beskrivning från Goodreads:
There’s no such thing as safe in a city at war, a city overrun with monsters. In this dark urban fantasy from author Victoria Schwab, a young woman and a young man must choose whether to become heroes or villains—and friends or enemies—with the future of their home at stake. The first of two books.

Kate Harker and August Flynn are the heirs to a divided city—a city where the violence has begun to breed actual monsters. All Kate wants is to be as ruthless as her father, who lets the monsters roam free and makes the humans pay for his protection. All August wants is to be human, as good-hearted as his own father, to play a bigger role in protecting the innocent—but he’s one of the monsters. One who can steal a soul with a simple strain of music. When the chance arises to keep an eye on Kate, who’s just been kicked out of her sixth boarding school and returned home, August jumps at it. But Kate discovers August’s secret, and after a failed assassination attempt the pair must flee for their lives.

Kommentarer:
This Savage Song blev min första bok av Victoria Schwab som är en författare som jag har velat läsa något av hur länge som helst och jag kommer vilja läsa mera av henne för jag  tyckte mycket om den!

Handlingen var unik, det var verkligen ingenting som jag hade läst om tidigare och världen var väldigt intressant.
Jag tyckte om att läsa om alla typer av de olika monsterna och ser fram emot att få lära mig mera om dem i uppföljaren.

En anna sak som gör boken unik är det inte finns med någon romans och istället är det mycket äventyr och action och det var något som jag uppskattade! Även om jag brukar tycka att läsa om kärlek var det ändå skönt att det inte fokuserad på det som omväxling.
Karaktärerna tyckte jag om, både Agust och Kate och det var även om flera av bi-karaktärerna som jag också gillade.

This Savage Song var väldigt bra och jag ser fram emot att läsa uppföljaren, Our Dark Duett väldigt snart!

Citat:
“The beautiful thing about books was that anyone could open them.”

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...