måndag 26 juni 2017

Hundra omistliga ting - Lucy Dillon

Titel: Hundra omistliga ting 
Författare:
Lucy Dillon
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
487
Utgiven:
Februari 2015












Beskrivning från Goodreads:
Gina Bellamy går igenom en livskris. Efter sjukdom och skilsmässa ska hon flytta från det vackra viktorianska huset till en betydligt mindre lägenhet. För att hitta sig själv igen bestämmer hon sig för att slänga det mesta hon äger. Endast hundra saker får hon spara, hundra personliga saker ska bli den nystart hon längtar efter.

Att rensa bland ägodelarna väcker minnen till liv som får Gina att omvärdera sådant som hon tidigare har trott på och tagit för givet. Och att börja om blir svårare än hon har tänkt sig.

Med hjälp av ett husrenoveringsprojekt, bästa väninnan och en hemlös greyhound vågar Gina till slut börja blicka framåt och se ljust på livet igen. Och när kärleken åter finns inom räckhåll vet hon hur viktigt det är att leva i nuet och ta vara på varje ögonblick av lycka.

Kommentarer: Jag har läst flera böcker av Lucy Dillons böcker och tyckt om allihopa men det tog ett bra tag innan jag plockade upp Hundra omistliga ting av någon anledning men till slut valde jag att lyssna på den som ljudbok och den var minst lika bra som hennes tidigare böcker! Jag kan definitivt rekommendera att lyssna på hennes böcker.
Som alla andra böcker av Lucy Dillon så var Hundra omistliga ting väldigt mysig och handlingen hade som alltid lite mer djup och kändes äkta och det tyckte jag om.
Jag tyckte även om Gina som var huvudkaraktären och även de andra karaktärerna och ett plus var att några av karaktärerna från de andra böckerna också dök upp!

Hundra omistliga ting var en riktigt fin, mysig och hjärtevärmande berättelse och som alltid så vill jag så gärna skaffa en hund efter att läst en av Lucy Dillons böcker för hennes sätt att beskriva kärleken till en hund gjorde mig så varm inombords.

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Jag har den här på engelska så den ska läsas :) Tycker om hennes böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de mysiga? Hoppas du kommer gilla den här med :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...