söndag 4 februari 2018

Am I Normal Yet? - Holly Bourne

Titel: Am I Normal Yet? 
Författare:
Holly Bourne
Språk:
Engelska
Serie:
The Spinster Club #1
Antal sidor:
434
Utgiven:
Augusti 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
All Evie wants is to be normal. She’s almost off her meds and at a new college where no one knows her as the girl-who-went-crazy. She’s even going to parties and making friends. There’s only one thing left to tick off her list…

But relationships are messy – especially relationships with teenage guys. They can make any girl feel like they’re going mad. And if Evie can’t even tell her new friends Amber and Lottie the truth about herself, how will she cope when she falls in love?

Kommentarer:
Am I Normal Yet? är en bok som jag inte visste så mycket om innan jag läste den men den visade sig vara jättebra!

Det är en contemporary där man får följa huvudkaraktären Evie som bara önskar att hon vore som alla andra. 
Jag tyckte väldigt mycket om karaktärerna som allihopa kändes så realistiska och min favorit av dem var ändå  Evie, men vänskapen bland Evie, Lottie och Amber var så bra, och jag gillade att de startade The Spinster Club för att diskutera feminism.

Evie har OCD och hennes tankar och funderingar var så bra beskrivna och det gjorde att jag kunde förstå hur jobbigt Evie hade det med sina tankar och sedan tampades hon med andra problem som involverade vänskap, killar och en del drama, så hon hade inte så lätt.
Det var många gånger som jag bara ville ge en henne en kram och säga att allt skulle bli bra.


Am I Normal Yet? var en jättebra bok som på ett bra sätt beskrev hur det är att vara tonåring och oavsett om man har OCD eller inte så finns det nog något som alla kan relatera till.
Det är även första boken i en serie så jag ser fram emot att läsa mer om tjejerna i The Spinster Club!

Betyg 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...