tisdag 27 februari 2018

Maze runner: I dödens labyrint - James Dashner

Titel: Maze runner. I dödens labyrint 
Författare:
James Dashner
Språk:
Svenska
Serie:
Maze runner #1
Antal sidor:
368
Utgiven:
Augusti 2014
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Adlibris:
När Thomas vaknar upp i en hiss minns han ingenting, bara sitt eget namn. När hissdörrarna öppnas möter Thomas en stor grupp tonårskillar, som liksom han själv har fått sina minnen raderade. De är inlåsta i ett stort område som omges av höga stenmurar. 

Allt de vet är att dörrarna till en enorm labyrint som omger dem öppnas varje morgon, och varje kväll stängs de. Labyrinten myllrar av dödliga faror, och väggarna i den flyttas dessutom varje natt. 
På något sätt måste de försöka hitta ut, men hur?

Då händer något oväntat - Teresa skickas dit. Hon är den första tjejen någonsin som kommit. Det verkar som om hon och Thomas känner varandra sedan tidigare. Vad betyder det? Kan hon vara till hjälp när de ska försöka ta sig därifrån levande? Och vem vet vilka svar som väntar där ute ?

Kommentarer:
Maze runner, i dödens labyrint är första boken i serien och det  är en bok som jag har haft hur länge som helst, säkert i flera år och jag har velat läsa den men av någon anledning har det bara inte blivit av. Jag har sett filmen som jag gillade och nu äntligen har jag också läst boken, eller jag lyssnade på den.

Jag hade hellre velat läsa den på engelska men den fanns bara på svenska på Storytel så det blev att jag lyssnade på den på svenska.
Jag har egentligen inte så många åsikter om den här boken, jag gillade den men samtidigt blev jag lite besviken för jag trodde att jag skulle tycka ännu mer om den, men det kan bero på att jag inte tyckte att ljudboken var så bra.
Handlingen var intressant och spännande, framförallt mot slutet så blev det väldigt spännande.
Av karaktärerna tyckte jag att Thomas var en intressant karaktär och jag gillade honom mer mot slutet för att han utvecklades så mycket.

Maze runner, i dödens labyrint var en bra bok och jag är glad att jag äntligen har läst den men jag tror inte att jag kommer att fortsätta med serien då jag inte har hört det bästa om de andra böckerna.


Betyg 6/10

6 kommentarer:

  1. Jag har läst de första två och kommer nog inte att läsa tredje.. eller kanske bara för att få den avklarad. Men tyckte inte att de var så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmerna gillar jag däremot :) Ja, det är ju alltid skönt att få avsluta en serie men om man inte gillar böckerna är det kanske inte värt det.

      Radera
  2. Har bara sett första filmen och känner inget sug efter att läsa böckerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite så jag kände med men jag köpte ändå första boken så kände att jag borde ge den en chans ändå. Men får se om jag kommer läsa resten eller inte, har inte bestämt mig än :)

      Radera
  3. Jag tycker ändå du ska ge resten av böckerna en chans. Detta är inte min favoritserie men tyckte ändå de var bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, kul att du tyckte de var bra :) Jag har inte riktigt bestämt mig än så vi får se :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...