torsdag 1 februari 2018

Till alla killar jag har gillat - Jenny Han

Titel: Till alla killar jag har gillat 
Författare:
Jenny Han
Språk:
Svenska
Serie:
Till alla killar jag har gillat #1
Antal sidor:
362
Utgiven:
Januari 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I sitt rum har sextonåriga Lara Jean en hattask full med kärleksbrev. Det är inte kärleksbrev som hon har fått, utan som hon har skrivit själv. Hon har skrivit ett för varje kille hon har varit kär i fem stycken totalt. I sina brev kan hon ösa ur sig alla sina känslor, men det är inte meningen att någon annan ska få se dem. Breven är bara till för henne. 


Men så en dag är de borta. Postade. Och alla killar som Lara Jean någonsin har gillat får reda på hur hon känner. Det värsta är att en av dem är hennes storasysters före detta pojkvän. Helt plötsligt är Lara Jeans kärleksliv, som tidigare bara existerade i fantasin, helt utom kontroll.

Kommentarer:
Till alla killar jag har gillat är första boken om Lara Jean och jag har läst boken på engelska förut men då den tillhör mina favoriter så var det väldigt roligt att få läsa om den på svenska.

Handlingen var  otroligt charmig och det är något med den här boken som gjorde mig alldeles varm inombords.
Jag gillade huvudkaraktären Lara Jean även om jag vet att många tycker att hon är ganska naiv och det är hon, men hennes osäkert var något som jag kände igen i mig själv och hennes utveckling genom bokens gång var toppen.
Jag tyckte väldigt mycket om Lara Jeans systrar, Margot och Kitty och även deras pappa. Familjen tar upp en stor del av handlingen och det var något som jag tyckte mycket om och uppskattade.
Jag tyckte även mycket om Peter och jag älskade hur relationen mellan Peter och Lara Jean startade då det var så gulligt och roligt att läsa om. 

Dessutom förekom det lite Harry Potter referenser vilket aldrig är fel! En av mina favoritscener från boken var när Lara Jean klädde ut sig till Cho Chang från Harry Potter. 
Det enda som jag hade lite problem med var slutet men som tur är finns det fler böcker i serien och de ser jag fram emot att läsa!

Till alla killar jag har gillat var så charmig och mysig och jag älskade den!

Betyg 8,5/10

Tusen tack till LavenderLit för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

  1. Är så himla taggad på denna serie men måste vänta tills alla böcker släppts så jag kan sträckläsa! :´)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart val ;) Hoppas du kommer gilla dem :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...