måndag 12 februari 2018

Foolish Hearts - Emma Mills

Titel: Foolish Hearts 
Författare:
Emma Mills
Språk:
Engelska
Serie:
-
Antal sidor:
320
Utgiven:
December 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
The day of the last party of the summer, Claudia overhears a conversation she wasn't supposed to. Now on the wrong side of one of the meanest girls in school, Claudia doesn't know what to expect when the two are paired up to write a paper—let alone when they're both forced to try out for the school production of A Midsummer Night's Dream.


But mandatory participation has its upsides—namely, an unexpected friendship, a boy band obsession, and a guy with the best dimpled smile Claudia's ever seen. As Claudia's world starts to expand, she finds that maybe there are some things worth sticking her neck out for.

Kommentarer:
Foolish Hearts läste jag egentligen bara för att Elin tokgillade den och tjatade på mig tills jag läste den, vilket jag är glad över att hon gjorde för den var helt underbar och jag kan nog även säga att det är en av de bästa contemporary böckerna som jag har läst för den var bara så bra!

Jag älskade karaktärerna som allihopa hade så härliga personligheter (eller iallafall nästan alla) och mina favoriter var huvudkaraktären Claudia, Gideon och Iris som hade en sådan bra karaktärs utveckling! Romansen var även hur fin och gullig som helst och det är alltid ett stort plus. Vänskapen som växte mellan Claudia och Iris var även så fin att få följa, och även syskonrelation mellan Claudia och hennes syster och bror. 
Handlingen går inte att skriva så mycket om då det är en contemporary men något jag gillade var att boken var full av nördigheter då karaktärerna tyckte om att spela onlinespel och det var så roligt att läsa om och jag kunde även relatera till det en del då jag brukade spela en del dataspel själv. 
Språket var även hur bra som helst och det var även flera gånger som jag skrattade högt för det var så många scener som var så underhållande! 

Foolish Hearts var så charmig och mysig och jag kommer definitivt läsa mer av Emma Mills!

Betyg 9/10

6 kommentarer:

  1. Jag brukar ju alltid rapportera till dig när jag har läst något av Sarah J Maas, så här kommer några rader om The Assassin's Blade. :)
    Den var självklart jättebra och som alltid var det spännande, roligt och sorgligt. Ibland var det lite segt i och med att varje novell behövde sin egen inledning, men det glömde man snabbt bort när det började hända grejer. Och trots att man redan visste hur det skulle sluta var det sorgligt. Kan bara sammanfatta det med att Sarah J Maas är grym!!! :) Hoppas på att snart ta tag i A Court of Thorns and Roses. :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt med en liten uppdatering, blir så glad över att du delar med dig :)
      Åh vad roligt att du tyckte om The Assassin´s Blade! Jag brukar inte tycka om novellsamlingar men den är så bra, och håller med om att den är ganska sorglig... Hoppas du kommer tycka om ACOTAR också! Första boken är absolut inte den bästa, bara så du vet ;)
      Kram!

      Radera
  2. Den där Elin verkar vara en riktigt smart en asså...! ;) ;) ;) ;)

    SvaraRadera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...