söndag 2 februari 2020

Månadssammanfattning: Januari 2020

Läst i januari: 
1. Våreld - Gabriella P. Kjeilen 
2. Tårpilens år - Lupina Ojala
3. Inte ett ord - Harlan Coben
4. Maybe this time - Kasie West (ljudbok) 
5. Den femte årstiden - N.K Jemisin 
6. Worlds collide - Chris Colfer 
7. Tre små lögner - Laura Marshall 
8. The Queen of Blood - Sarah Berth Durst (ljudbok) 
9. The Toll - Neal Shusterman 
10. The Shatterd Lens - Brandon Sanderson (ljudbok) 
11. The Dark Talent - Brandon Sanderson  (ljudbok) 
12. The Inquisition - Taran Matharu 
13. The Battlemage - Taran Matharu 
14. Äldre dam med onda avsikter - Helene Tursten 
15. Aldrig ensamma - Anna Jakobsson Lund 
16. En framtida hemmafrus bekännelser - Elin Eldestrand (ljudbok) 
17. Sword Princess Amaltea bok 3 - Natalia Batista 
18. Call Down the Hawk - Maggie Steifvater (ljudbok) 
19. Ninth House - Leigh Bardugo 
20. The Outcast - Taran Matharu 
21. Drömmar och dilemman - Elin Eldestrand (ljudbok) 
22. This Adventure Ends - Emma Mills 
Antal lästa böcker: 22
Svenska/engelska: 10/12
Antal tegelstenar: 1
Antal kortisar: 1
Antal omläsningar: 0
Antal ljudböcker: 7
Avslutade serier: 4
Påbörjade serier: 3

Bästa boken: The Inquisition av Taran Matharu
Månadens favorit: The Dark Talent av Brandon Sanderson 
Månadens överraskning:  Den femte årstiden av NK Jemisin 
Månadens besvikelse: Ninth House av Leigh Bardugo 
Snyggast omslag: Våreld av Gabriella P Kjeilen 

Kommentarer: 
Vilken underbar läsmånad jag har hade! Jag läste så många bra böcker även om jag blev väldigt ledsen över att jag inte alls fastnade för Ninth House som var en bok som jag trodde att jag skulle älska, men så blir det ibland. Det blev en hel del ljudböcker, vilket var väldigt roligt. Jag är också glad över att jag avslutade en del serier också, för det händer alltför sällan. 

Vilken var den bästa boken du läste i januari? 



3 kommentarer:

  1. Som vanligt förstår jag inte hur man kan hinna med så jäkla många böcker på en månad. Det är bara att buga. :) Själv hann jag med fem stycken,men jag läser rätt sakta och så var några av böckerna lite sega. Den överlägset bästa var The Cruel Prince av Holly Black. Älskade den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är för tillfället sjukskriven så har rätt gott om tid, hehe. Åh The Cruel Prince har jag tänkt läsa i februari, hoppas jag gillar den också :)

      Radera
    2. Det förklarar saken. :) Krya på dig!!
      Ja, hoppas att du också gillar The Cruel Prince! Jag läste den helt utan förväntningar, eftersom jag hade hört blandade åsikter om den, och nu längtar jag efter att läsa nästa del. :)

      Radera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...