tisdag 25 februari 2020

This Adventure Ends - Emma Mills

Titel: This Adventure Ends
Författare:
Emma Mills
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
320
Utgiven:
Oktober 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Sloane isn't expecting to fall in with a group of friends when she moves from New York to Florida—especially not a group of friends so intense, so in love, so all-consuming. Yet that's exactly what happens.

Sloane becomes closest to Vera, a social-media star who lights up any room, and Gabe, Vera's twin brother and the most serious person Sloane's ever met. When a beloved painting by the twins' late mother goes missing, Sloane takes on the responsibility of tracking it down, a journey that takes her across state lines—and ever deeper into the twins' lives.


Filled with intense and important friendships, a wonderful warts-and-all family, shiveringly good romantic developments, and sharp, witty dialogue, this story is about finding the people you never knew you needed.

Kommentarer:
Eftersom jag älskade Foolish Hearts av Emma Mills så hade jag rätt så höga förväntningar på denna bok och den levde inte riktigt upp till mina förväntningar även om den var riktigt bra!

Jag älskade karaktärerna då allihopa var så olika varandra och kändes så mänskliga. Huvudkaraktären Sloanes karaktärsutveckling var dessutom riktigt bra och jag gillade att hon var lite tafatt i sociala sammanhang.
Handlingen var riktigt bra och full av vänskap och kärlek. Jag kunde inte heller sluta läsa.  . Dessutom var miljö och personbeskrivningarna målande, vilket gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.

This Adventure Ends bjöd på en mysig läsning med charmiga karaktärer. Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...