lördag 15 februari 2020

Sword Princess Amaltea 3 - Natalia Batista

Titel: Sword Princess Amaltea 3
Författare:
Natalia Batista
Språk:
Svenska
Serie:
Sword Princess Amaltea #3
Antal sidor:
195
Utgiven:
September 2015






Beskrivning från Goodreads:
Amaltea och Ossian hinner knappt vila innan nya faror hopar sig. Plötsligt är de i klorna på den ihärdiga förföljaren och hennes drake! Kommer de klara sig hem till Ossians rike så att Amaltea kan be om hans hand i giftermål, eller blir de drakföda innan dess?




Kommentarer:
Efter att ha läst de första två delarna i serien så ville jag bara dyka ner i den tredje så när jag såg den på biblioteket tvekade jag inte på att låna hem den.
Detta var min favorit i serien! Handlingen var så bra, och det fanns en hel del oväntade twister. Jag fullkomligt älskar tecknarstilen och när det gäller karaktärerna så älskade jag Amalteas karaktärsutveckling. Sedan är ju de ombytta könsrollerna det absolut bästa med den här serien.  

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...