tisdag 4 februari 2020

Resans början - Ulrica Edvinsson Sundin

Titel: Resans början 
Författare:
Ulrica Edvinsson Sundin
Språk:
Svenska
Serie:
Drakens dotter #1
Antal sidor:
347
Utgiven:
Juli 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Efter att ha bevittnat mordet på sin mamma flyr Drokina den magiska världen där hon växt upp. Under flykten försöker hon rädda sin lillebror, men på väg uppför en stentrappa tappar hon taget om hans hand och han faller ner och dör.

Drokina tar sig till den omagiska världen där hon skapar sig ett liv utanför samhället. Hon skaffar sig nya vänner på vägen, men jagas av demonerna från sitt förflutna – där några är verkligare än andra. 


För trots att Drokina försöker lägga sitt gamla liv och den magiska världen bakom sig så förföljs hon av demonen Rexmond som har bestämt sig för att ta med henne till sitt rike. Drokina är varken intresserad av hans slott eller rikedomar utan längtar bara efter ett liv i frihet där hennes förflutna inte når henne, men när hennes magiska förmågor oförklarligt börjar växa måste hon förlita sig på Rexmond mer och mer – och frågan är om hon kan få det liv hon önskar eller om demonerna kommer att vinna slaget.

Kommentarer:
Resans början är första delen i Drakens dotter serien och jag hade sett den här boken överallt på Instagram och jag var riktigt nyfiken på den. Nu efter jag har läst den förstår jag inte varför det tog sådan lång tid innan jag köpte den för den var så bra! Tur att jag har del två och tre att läsa för jag vill bara ha mer av den här världen och karaktärerna!

När det gäller karaktärerna så fastnade jag för huvudkaraktären Drokina på en gång då hon var otroligt tuff, bra på att slåss och kunde ta vara på sig själv. Hennes kompisar Rachel och Nicki var också både två riktigt starka kvinnliga karaktärer och det gillade jag. Rex var också en intressant karaktär som jag ser fram emot att läsa mera om.
Jag gillade miljö och personbeskrivningarna som var detaljerade och gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut, och jag tyckte om världen. Världen var lik vår fast med magi.

Handlingen var spännande och fartfylld och det hände saker i varje kapitel vilket gjorde att jag inte kunde sluta läsa!
Andra halvan av boken var dessutom ännu mer spännande, för att inte tala om slutet. Direkt efter att jag hade läst ut den så ville jag bara dyka ner i nästa bok.

Resan början bjöd på en spännande läsning med starka kvinnliga karaktärer, vänskap, magi och kärlek! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...