onsdag 12 februari 2020

Sånger från hjärtat - Kasie West

Titel: Sånger från hjärtat 
Författare:
Kasie West
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
339
Utgiven:
Januari 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 
Beskrivning från Bokus:
På en kemilektion drömmer sig Lily bort och klottrar ett av sina favoritlåtcitat på bänken. Nästa dag har någon skrivit dit fortsättningen av texten, och dessutom lagt till ett meddelande till henne. Snart skickar Lily och hennes anonyma skolkamrat långa brev till varandra: de rekommenderar band, delar med sig av hemligheter och öppnar sig för varandra. Men vem är han? När Lily försöker reda ut mysteriet, samtidigt som hon jonglerar skola, vänner, förälskelsen och sin knäppa familj, upptäcker hon att hjärtats röst inte alltid kan sättas på pränt

Kommentarer:
Jag har läst flera av Kaise West böcker på engelska och jag har även läst denna på engelska men det var så roligt att få läsa om den på svenska och jag tyckte ännu mer om den under omläsningen! Jag hoppas flera av hennes böcker kommer bli översatta.

Handlingen var otroligt mysig, fluffig och charmig och jag satt flera gånger och log och sidorna bara flög förbi.
Jag älskade idén med brevskrivandet och även om det var att lätt att lista ut med det var som brevväxlade med Lily så var det ändå lite spännande.
Karaktärerna var allihopa så härliga och jag tyckte så mycket om Lily som var rolig och charmig. När det gäller kärleksintresset så tyckte jag om det också för deras relation var så fin.

Sånger från hjärtat bjöd på en charmig, mysig och alldeles underbar läsning! Rekommenderas varmt! 

Betyg 9/10

Tusen tack till Lavender Lit för recensionsexemplaret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...