tisdag 10 september 2019

Böcker jag ser fram emot i höst!

Det finns så många böcker som kommer ut i höst som jag vill läsa och nu har jag tänkt visa upp åtta stycken som jag ser fram emot lite extra.



1. The Magnolia Sword a Ballad of Mulan av Sherry Tomas 
Mulan är min favorit disney film så när jag såg att det skulle komma en retelling av Mulan så blev jag så glad, och den måste läsas! Boken kommer ut 10/9 och du kan läsa mer om boken här

2. Now Entering Addamsville av Francesca Zappia. 
Jag har gillat de andra böckerna av Zappia. Eliza and Her Monsters är en av mina favoritböcker och jag hade helt missat att hon skulle komma ut med en ny bok. Denna verkar passa perfekt att läsa i oktober också. Boken kommer ut 1/10 och du kan läsa mer boken här. 

3. The Fountains of Silence av Ruta Sepetys 
Jag längtar verkligen efter en ny bok av Sepetys. Hennes böcker berör mig alltid och denna kommer säkert vara minst lika bra som hennes andra. Boken kommer ut 1/10 och du kan läsa mer om boken här


4. The Toll av Neal Schusterman 
Oj vad jag längtar! Tredje boken i Arch of Scythe trilogin som är en av mina favoritserier! 
Boken kommer ut 5/11 och du läsa mer om första boken, Scythe här

5. Supernova av Marissa Meyer 
Detta är tredje boken i Renegades serien och jag har faktiskt inte läst andra boken än, men planerar att läsa om Renegdes och sedan läsa bok två och tre. Jag älskade Renegades så jag tror nog att detta kommer bli en favoritserie! Boken kommer ut 5/11 och du läsa mer om första boken här

6. Ninth House av Leigh Bardugo 
En ny bok av Leigh Bardugo! Jag längtar så mycket efter att läsa den! Boken kommer ut 8/11 och du läsa mera om den här. 


7. Starsight av Brandon Sanderson 
Jag har faktiskt inte läst första boken, Skyward än men har tänkt göra det innan den här kommer ut och det är ju Sanderson så självklart är denna med på listan! Boken kommer ut 26/11 och du läsa mer om Skyward här. 

8. Children of Virtue and Vengeance av Tomi Adeyemi. 
Jag gillade verkligen Children of Blood and Bone så jag längtar efter den här! Jag vet dock inte om jag ska vänta tills den släpps på svenska då jag läste första boken på svenska, men vi får se. Jag ser iallafall fram emot den! Boken släpps 3/12 och du kan läsa mer om första boken här

4 kommentarer:

  1. Now Entering Addamsville blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Längtar så tills Children of Virtue and Vengeance kommer ut på svenska!! Älskade första boken. Synd att man måste vänta så länge :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Hoppas den blir översatt snabbt :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...