torsdag 5 september 2019

OBS: Flirt - Lovisa Wistrand

Titel: OBS: Flirt 
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie:
Obs #1
Antal sidor:
Utgiven:
September 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Målinriktade Isabel har livet under kontroll. Hon har mannen, lägenheten, resorna – och jobbar på att få det yrke hon alltid drömt om: författare. Långt i framtiden ska hon skaffa hus, hund och barn. Bli gammal tillsammans med Elias och skriva böcker tills hon dör. Planen är vattentät. 


Det enda som behövs är en skrivarkurs. Hon räknade bara inte med att träffa Per – den charmige äldre mannen som skriver som en gud och får henne att leva i nuet. Hon räknade inte heller med att hon måste ligga med någon för att få sin bok utgiven. Plötsligt tappar hon kontrollen över allt.

Kommentarer:
OBS: Flirt är första boken i en duologi och det är enklast att beskriva den som en nördig contemporary med mycket humor, och det funkade så bra! Det var precis en sådan bok jag behövde när jag läste den.
Jag älskar att Isabel älskar fantasy så mycket, och det var lite roligt att hennes favoritböcker bland annat var alvblodstrilogin. Jag kunde störa mig lite på Isabel i vissa stunder, men för det mesta tyckte jag om henne. Jag gillade att läsa alla chat konversationer och dem gjorde också att boken gick så fort att läsa.
Slutet kom lite plötsligt, men det är tur att bok två kommer släppas snart för jag vill verkligen veta hur det ska gå!


OBS: Flirt bjöd på en underhållande, charmig och nördig läsupplevelse och jag längtar efter nästa bok!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...