fredag 6 september 2019

Ödesgudinnans val - Caroline Hurtig

Titel: Ödesgudinnans val
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie:
Själarnas öden #1
Antal sidor:
Utgiven:
Juni 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
I en dimension bredvid människornas lever och verkar de fem ödesgudinnorna. Spinner livets trådar, vakar, vägleder och styr över alla själars öden.
Den vackra fristaden som utgör dimensionen är inte enbart bebodd av gudinnorna utan de delar den med många olika väsen och själar som gjort den till sitt hem. Än så länge har de levt sida vid sida i fred men avskilda och avskurna från varandra. Men allt kan inte fortsätta gå i samma invanda spår och förändringen är nära....

Kommentarer:
Ödesgudinnans val är första boken i Själarnas öden och jag är helt kär i den nya upplagen, omslaget är ju helt fantastiskt! Jag har ju tidigare läst några böcker av Caroline Hurtig och gillat allt så jag hoppades att jag skulle tycka om Ödesgudinnans val också, och det gjorde jag!
Jag fastnade fort för handlingen och ville hela tiden veta vad som skulle hända. Det är verkligen fullt av magi i den här boken då det finns alla möjliga typer av väsen som troll,gudinnor, och älvor och det var så intressant att läsa om.
Språket var så målande och vackert och när det kommer till karaktärerna så tyckte jag väldigt mycket om både Aria och Kol, och romansen var inte dålig den heller.

Ödesgudinnans val bjöd på en helt magisk och fängslande läsning och jag ser verkligen fram emot att fortsätta med serien!

Betyg 8/10

Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...