söndag 8 september 2019

Save the Date - Morgan Matson

Titel: Save the Date 
Författare:
Morgan Matson
Språk:
Engelska
Serie:
-
Antal sidor:
417
Utgiven:
Juli 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Charlie Grant's older sister is getting married this weekend at their family home, and Charlie can't wait for the first time in years, all four of her older siblings will be under one roof. Charlie is desperate for one last perfect weekend, before the house is sold and everything changes. The house will be filled with jokes and games and laughs again. Making decisions about things like what college to attend and reuniting with longstanding crush Jesse Foster all that can wait. She wants to focus on making the weekend perfect.


The only problem? The weekend is shaping up to be an absolute disaster. There's the unexpected dog with a penchant for howling, house alarm that won't stop going off, and a papergirl with a grudge.

Kommentarer:
Jag har tidigare läst två böcker av Morgan Matson och båda tillhör mina favoriter, speciellt the The Unexpected Everythig.
Jag hade däremot sett lite blandade recensioner på Save the Date så jag försökte att inte ha sådana höga förväntningar. Jag hade dock inte behövt oroa mig för jag älskade Save the Date!
Det var som att läsa en romantisk komedi och jag kunde inte sluta läsa den.
Karaktärerna tyckte om så mycket, och jag gillade också att det var mycket fokus på familj och Charlie och hennes syskon hade en sådan fin relation med varandra.

Precis som de tidigare böckerna som jag har läst av författaren så var romanens så charmig och fin, och dessutom var det en hund med i boken också, vilket alltid är ett plus.

Save the Date bjöd på en underhållande och charmig läsning! Rekommendera varmt!

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...