söndag 15 september 2019

Liv - Mikaela Bley


Titel: Liv
Författare:
Mikaela Bley
Språk:
Svenska
Serie:
Ellen Tamm #2
Antal sidor:
462
Utgiven:
Oktober 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Det är en varm dag i slutet av augusti när kriminalreportern Ellen Tamm lämnar Stockholm för att åka till sitt föräldrahem i Sörmland. Hon kan inte längre fly från det förflutna och de mörka minnen som väcktes till liv när hon rapporterade om fallet Lycke i början av sommaren. Nu ska hon tillbaka till platsen där allt började, när hon var åtta år och hennes tvillingsyster dog.När Ellen stannar för att tanka i Stentuna, utmed riksväg 52, får hon höra att en kvinna har hittats brutalt ihjälslagen vid en åker en bit därifrån. Ingen tycks veta vem hon var eller vad hon gjorde i trakten, och mordet skakar många i byn.Ellen börjar nysta i den döda kvinnans öde och ju mer hon börjar gräva i vad som hänt, desto mer inser hon att småstadsidyllen rymmer mörka hemligheter och att det är mycket som inte är som det verkar. Inte minst när det gäller henne själv och systerns död.

Kommentarer:
Liv är andra boken i serien om Ellen Tamm och jag läste denna precis efter första boken och jag tyckte att Liv var en riktigt bra fotsättning på serien!
Handlingen var spännande och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända!
Jag gillar verkligen att berättelsen kändes realistiskt utan att det blev för mycket.
En annan sak jag gillade var att man får lära känna Ellen mer, och får ta del av hennes barndom och jag tycker om henne. Hon är intressant karaktär att få följa.

Liv var en bra fotsättning på serien och bjöd på mycket spänning! Rekommenderas varmt. 



Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...