fredag 13 september 2019

Jag kan inte sluta gråta - Anne Liljeroth

Titel: Jag kan inte sluta gråta 
Författare:
Anne Liljeroth
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
178
Utgiven:
Januari 2019 
Finns hos: Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Vem står dig närmast när tillvaron rämnar?


En enkel fråga och en varm hand får Josefins tillvaro att rasa samman. Det hon tidigare trott var viktigt blir plötsligt hennes värsta mardröm. Det hon tidigare varit bra på, att tänka logiskt och dra slutsatser, fungerar inte längre. Hon känner sig tom och värdelös och väldigt ensam.

Rädslan är värst. Att kanske aldrig bli hel, att inte räcka till för sina barn, att bli lämnad, att spärras in. Att inte veta.

Josefin söker efter svar, medan människorna runt henne blir allt mer otåliga. Hur länge ska detta pågå? Vem har Josefin blivit?

Ovissheten drabbar hårt och till slut ställs hon inför beslut hon länge fruktat. Delar av sig själv har hon redan förlorat, vill hon behålla andra måste hon konfrontera sina värsta rädslor.


Kommentarer:
Jag kan inte sluta gråta är en bok som jag förmodligen inte plockat upp på egen hand, men nu var förlaget så snälla och skickade den som en överraskning så då läste jag den såklart. 

Vi får följa Josefin i hennes resa som utmattad och jag tyckte att boken både var intressant och gripande. Jag kunde inte läsa boken i ett svep utan fick ta lite pauser för det blev lite tufft att läsa ibland, men samtidigt var det bra för man fick verkligen mer förståelse för utmattning. Författarens lyckades verkligen beskriva på ett bra sätt hur hjärnans känns, och jag kunde också känna igen mig själv i en del av Josefins tankar även om jag själv aldrig drabbats av utmattningssyndrom.

Jag kan inte sluta gråta var en bra bok som var både gripande och intressant!

Betyg 6/10

Tusen tack till LB förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...