lördag 14 september 2019

Skulle du hellre - tagg

Jag hittade denna tagg inne hos Elin och tyckte att den var lite rolig och dessutom var det så länge sedan jag gjorde en tagg. 


Här är frågorna:
1. Läsa bara trilogier eller fristående böcker?
Jag tror mitt svar blir trilogier då jag gillar att man lär känna karaktärerna mycket mer än i en fristående bok. 

2.Läsa bara kvinnliga eller manliga författare?
Oj vad svårt. Jag läser mycket av både och men svarar nog manliga författare för jag skulle inte kunna leva utan att läsa mer av Sanderson. 

3.Handla i en fysisk bokaffär eller på internet?
Jag älskar att vara i en fysik butik, men tyvärr beställer jag mer böcker på internet då det är billigare, så svaret blir internet. 

4. Se att alla böcker blir filmer eller tv-serier?
Det beror helt på boken, men säger nog tv-serier då jag själv föredrar att titta på tv-serier och det passar bättre för en bokserie att bli en tv-serie. 

5. Läsa 5 sidor per dag eller 5 böcker per vecka?
Lätt fråga, 5 böcker per vecka såklart. 

6. Vara en professionell recensent eller författare?
Jag skulle verkligen vilja vara författare, även om jag aldrig skrivit något, så jag väljer nog recensent ändå.

7. Bara läsa dina 20 favoritböcker om och om igen eller alltid läsa nya som du inte läst tidigare?
Detta är verkligen svårt. Jag tror inte att jag skulle klara av att aldrig få läsa Mistborn, Girsha trilogin eller Harry Potter igen. Samtidigt som att man såklart kan få nya favoriter. Svaret blir ändå att bara läser mina 20 favoritböcker. 

8.Vara en bibliotekarie eller jobba i bokaffär?
Jag älskar bibliotek men väljer att jobba i bokaffär. Då får man reda på de nya böckerna tidigare, och finns det en chans att författare kommer och signerar böcker.  

9. Bara läsa din favoritgenre, eller alla genrer förutom din favorit?
Detta var också svårt! Jag älskar ju fantasy och att aldrig få läsa det igen skulle vara hemskt… Så väljer nog att bara läsa min favoritgenre. 

10. Bara läsa fysiska böcker eller e-böcker?
Fysiska böcker, helt klart. 

Jag taggar: 
Elin (du får göra en uppdaterat version :D ) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...